Met de COTAPP meet u aandacht, informatieverwerking en executieve functies bij kinderen van 6 tot en met 12 jaar. Door het cognitief profiel van een kind in kaart te brengen krijgt u een gedetailleerd beeld van de sterke en zwakke cognitieve vaardigheden. Bij een deel van de kinderen met leer en/of ontwikkelingsproblemen blijkt het cognitieve profiel (mede) verklarend voor het ontstaan van de problemen. Handelingsadviezen voor ouders en school gebaseerd op het cognitieve profiel kunnen de ontwikkeling van het kind bevorderen.
Deze 1-daagse workshop geeft inzicht in de theoretische achtergrond en biedt concrete handvatten voor afname, interpretatie en verslaglegging.
Doelgroep
Psychodiagnostisch medewerker, GZ-psycholoog, klinisch (neuro) psycholoog. psych./orthopedagoog (iot GZ-psycholoog), met ervaring met neuropsychologische diagnostiek.
Leerdoel
Programma
Voorbereiding
COTAPP afnemen en resultaten meenemen naar de cursus
Docenten
De workshop wordt gegeven in samenwerking met Stichting COTAPP en door bovenstaande onderzoekers van verschillende Nederlandse universiteiten en academische medische centra gegeven. Zij hebben jarenlange wetenschappelijke en klinische ervaring op het gebied van cognitieve diagnostiek en ontwikkelingsstoornissen.
Praktisch
• Deze training kan ook als incompany training worden aangeboden (meer informatie: Academie@karakter.com)
• Omdat Karakter geen bedrijfsrestaurant heeft, kunnen we de lunch helaas niet verzorgen
• Op onze (bij)scholing zijn de algemene voorwaarden
en klachtenregeling opleidingen van Karakter van toepassing
Accreditatie
FGzPt (6 punten), NIP-NVO (6 punten), SKJ (9,6 punten).
Contact
Neem bij eventuele vragen of aanvullende informatie contact met ons op via academie@karakter.com
Er wordt verwacht van de deelnemers dat ze alle voorbereidingsmaterialen hebben doorgenomen voor aanvang van de training, om een actieve bijdrage te leveren tijdens de training.
COTAPP 1-daagse workshop Basisrapportage